Gebed voor Cuba

Bij de vliegramp op Cuba op vrijdag 18 mei jl. zijn 111 doden gevallen. Meer dan de helft van de slachtoffers zijn nog niet geïdentificeerd. Onder de slachtoffers zijn tien Cubaanse predikanten van de evangelische kerk 'El Nazareno'' en hun partners. Ze waren in de hoofdstad Havana geweest voor een conferentie en zouden terugkeren naar hun gemeentes in Holguín in het oosten van het land. Er zijn tien kinderen onder de 15 die hun ouders hebben verloren. Afgelopen zondag is in Holquin een gezamenlijke dienst gehouden samen met andere kerken.

Het Christelijk Centrum voor Bezinning en Dialoog op Cuba, partnerorganisatie van Kerk in Actie, heeft aan de voorzitter van de kerk 'El Nazareno' een brief gestuurd ter bemoediging en vraagt ons voorbede te doen voor de slachtoffers en hun nabestaanden.

Wij bidden voor hen:

God van vertroosting, verhoor onze gebeden.
Wij bidden voor slachtoffers en families die getroffen zijn door de vliegtuigramp op Cuba.
Laat de nabestaanden niet alleen in hun pijn en verdriet, maar laat hen ervaren dat – ook in kwade dagen – zij gedragen worden door Uw liefde.
Wees met hen met Uw licht.
Wij bidden voor de kerken op Cuba en de partnerorganisaties van Kerk in Actie.
Mogen zij de nabestaanden en de kerk El Nazareno bijstaan in deze moeilijke periode.
Dat vragen wij U door Jezus Christus,
Uw Zoon en onze Heer,

Amen

 


Terug naar Bidden

www.kerkinactie.nl maakt gebruik van cookies.
De website van Kerk in Actie gebruikt cookies van Google Analytics om de eigen kwaliteit te verbeteren. Deze gegevens zijn anoniem gemaakt. Soms wordt echter inhoud getoond van Facebook, YouTube of Twitter; deze social media gebruiken hun cookies ook om advertenties te tonen. Lees meer over ons cookiebeleid.