Gebed voor IndonesiŽ

Met verbijstering hebben we kennis genomen van de terroristische aanslag op drie kerken in Surabaya, Oost-Indonesië. Het betreft een rooms-katholieke kerk, een pinksterkerk en een protestantse kerk, de GKI. De laatste is een partnerkerk van Kerk in Actie. Hierbij zijn 13 mensen om het leven gekomen en meer dan 40 mensen gewond geraakt​. Onze gedachten gaan uit naar de slachtoffers en nabestaanden. Daarom bidden wij

God van het Leven,

Wij bidden u voor de slachtoffers en nabestaanden van de terroristische aanslag op drie kerken in Surabaya in Indonesië.
Dat zij zich getroost en gedragen voelen door U en door de mensen om hen heen, dichtbij en ver weg, christenen en moslims.

Wij bidden u voor de Indonesische bevolking. Zegen hen die nu opstaan en laten zien dat geweld​ niet​ het antwoord is op geweld.
Wij bidden u voor de religieuze leiders in Indonesië. Allereerst voor de voorgangers van deze drie kerken, dat zij de kracht krijgen om verder te gaan. Voor de Raad van Kerken in Jakarta, de PGI. Zegen hun oproep tot geloof, moed, verbinding en wijsheid. En ook voor moslimleiders die in duidelijke bewoordingen en met pijn in het hart lieten weten dat deze daad niets met de Islam te maken heeft.
Wees iedereen nabij.

Amen


Terug naar Bidden

www.kerkinactie.nl maakt gebruik van cookies.
De website van Kerk in Actie gebruikt cookies van Google Analytics om de eigen kwaliteit te verbeteren. Deze gegevens zijn anoniem gemaakt. Soms wordt echter inhoud getoond van Facebook, YouTube of Twitter; deze social media gebruiken hun cookies ook om advertenties te tonen. Lees meer over ons cookiebeleid.